Πρόγραμμα: «Κι αν ήσουν εσύ;»
Το Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" είναι ένα πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων και τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Άρχισε να υλοποιείται τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, έχει την έγκριση του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και του Ι.Ε.Π. και είναι πιστοποιημένο ως πρόγραμμα του IDEA (Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση).
Το Πρόγραμμα στοχεύει:
α) στην ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από επιμορφωτικά εργαστήρια και σεμινάρια
β) στη στήριξη σχολείων και εκπαιδευτικών που υλοποιούν ανάλογα προγράμματα με βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας και αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού και εκπαιδευτικού δράματος.
Το Θέατρο στην Εκπαίδευση προτείνει μία ζωηρή, μία εναλλακτική οπτική των πραγμάτων και μπορεί να διαδραματίσει έναν σπουδαίο και απαραίτητο ρόλο στην εκπαίδευση ως ζωτικής σημασίας σύνδεσμο μεταξύ του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας, καθώς και των ανησυχιών της (Jackson, 1993: 31, 34). Τα θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα ανήκουν στην οικογένεια του Θεάτρου στην Εκπαίδευση και αποτελούν, όπως αναφέρει η Π. Σέξτου «ένα είδος εναλλακτικού θεάτρου για παιδιά και νέους με έμφαση στα κοινωνικά θέματα της τοπικής κοινωνίας, προσφέροντας βιωματική, κοινωνική, αντικειμενική, κριτική και δημιουργική μάθηση» (Σέξτου, 2005: 137-138). Η θεματολογία τους επικεντρώνεται στο σήμερα, στο πώς και το γιατί διαδραματίζονται γεγονότα στη ζωή μας, όπως είναι η οικολογία, η υγεία, ο πολιτισμός, η διαφορετικότητα και η κοινωνική ανοχή, αξίες όπως η ελευθερία, η δημοκρατία και η ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, των παιδιών, των ατόμων με αναπηρία, των ηλικιωμένων, των αστέγων, των οικονομικών και πολιτικών προσφύγων, των μεταναστών κ.ά. (Σέξτου, 2007: 24-25). Πρέπει να τονίσουμε ότι οι τεχνικές που εφαρμόζονται, δεν αποσκοπούν στο να οδηγήσουν τους μαθητές να πάρουν τελεσίδικη θέση σε αμφιλεγόμενα θέματα, όσο στο να αναδείξουν τις πολλές πλευρές με τις οποίες μπορεί να προσεγγιστεί ένα ζήτημα και ουσιαστικά να μάθουν στα παιδιά πώς να συζητάνε και πώς να διεκδικούν (Γκόβας & Ζώνιου, 2015: 96).
Το πρόγραμμα πραγματοποιηθήκε φέτος σε διάφορες τάξεις του 30ου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο το Σάββατο 10 Ιουνίου τιμήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο Φεστιβάλ «κι αν ήσουν εσύ;» που πραγματοποιήθηκε στο Μύλο Ματσόπουλου. Σε αυτό συμμετείχαν οι μαθητές του Ε2 με εικαστικές δημιουργίες, καθώς και οι μαθητές της Στ (Στ1 και Στ2) με μουσικοθεατρικά δρώμενα.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τις κυρίες Κρίθαρη Χριστίνα και Χήρα Αντονέλλα για την οργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος στην πόλη μας και στην Κεντρική Ελλάδα, αλλά ιδιαιτέρως την κυρία Ελένη Ποζιού για την παιδαγωγική και καλλιτεχνική καθοδήγηση και υποστήριξη στην υλοποίηση τόσο των δράσεων στην τάξη, όσο και την οργάνωση και παρουσίαση των δρώμενων στο Φεστιβάλ.
Κυρίτση Λαμπρινή
Μουσικοπαιδαγωγός, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση, Msc Θεατρική Αγωγή
Μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Γκόβας, Ν., Ζώνιου, Χρ. (2015). «Τα Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα και οι Τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ», στο Εκπαίδευση και Θέατρο (16): Θέατρο του Καταπιεσμένου, σ.σ. 94-97.
Jackson, T. (1993). Learning through drama: new perspectives of theatre in education, 2nd ed. London/New York: Routledge.
Σέξτου, Π. (2005). Θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Σέξτου, Π. (2007). Πρακτικές εφαρμογές θεάτρου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
www.theatroedu.gr (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση)
Γιορτή λήξης Σχολικού έτους 2016-17
Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 13 Ιουνίου, στις 8:30π.μ. θα γίνει στο σχολείο μας η γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2016-2017.
Παρακαλούμε όπως παρευρεθείτε.
Τρίκαλα, 26-04-2017
Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018
Ημερομηνία λήξης εγγραφών στο Ολοήμερο: 12 Ιουνίου 2017
Οι εγγραφές στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-18 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 19 Μαΐου 2017.
Τη σχολική χρονιά 2017 ? 2018 στην Α? Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2011 έως 31-12-2011.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α? Τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
- Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες.
- Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή.
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
- Βεβαίωση Παρακολούθησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.
- Αίτηση & Υπεύθυνη δήλωση γονέα για εγγραφή στο Δημοτικό Σχολείο.
- Αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Την Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017 έγινε στο σχολείο μας γιορτή για την επέτειο του 25ης Μαρτίου 1821 στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ1 και του Στ2 με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων Ευαγγελίας Μπατατόλη και Φανής Παλάτου.
Η γιορτή περιελάμβανε θεατρικό έργο σχετικό με τις ηρωίδες γυναίκες Σουλιώτισσες, απαγγελίες ποιημάτων και πεζών καθώς και χορευτικές εκδηλώσεις.
την γιορτή παρακολούθησαν εκτός από τους μαθητές των υπόλοιπων τμημάτων του σχολείου και πολλοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας.
6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό, την Τετάρτη 8 Μαρτίου, παρουσιάστηκε ειδικό αφιέρωμα με τίτλο: «Όλοι διαφορετικοί ? όλοι ίσοι».
Η εκδήλωση συμπεριελάμβανε ομιλίες, θεατρική παράσταση «Ο Τρυφεράκανθος» απ.ο το τμήμα ΣΤ1, του ομώνυμου βιβλίου της Ελένης Πριοβόλου, δραματοποίηση των τραγουδιών «Γέφυρες χτίζουμε» και «Όπου υπάρχει αγάπη» που παρουσίασαν τα τμήματα Α2 και ΣΤ2.
Για τη διοργάνωση της εκδήλωσης συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
Παπαδημητρίου Σταυρούλα, εκπ/κος ειδικής Αγωγής, η οποία παρουσίασε σε όλους της μορφές και πτυχές του εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισης,
Δίμτσα Κατερίνα εκπ/κος Φυσικής Αγωγής και Χύτα Μαρία, εκπ/κος Αγγλικής Γλώσσας.
6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό, την Τετάρτη 8 Μαρτίου, παρουσιάστηκε ειδικό αφιέρωμα με τίτλο: «Όλοι διαφορετικοί ? όλοι ίσοι».
Η εκδήλωση συμπεριελάμβανε ομιλίες, θεατρική παράσταση «Ο Τρυφεράκανθος» απ.ο το τμήμα ΣΤ1, του ομώνυμου βιβλίου της Ελένης Πριοβόλου, δραματοποίηση των τραγουδιών «Γέφυρες χτίζουμε» και «Όπου υπάρχει αγάπη» που παρουσίασαν τα τμήματα Α2 και ΣΤ2.
Για τη διοργάνωση της εκδήλωσης συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
Παπαδημητρίου Σταυρούλα, εκπ/κος ειδικής Αγωγής, η οποία παρουσίασε σε όλους της μορφές και πτυχές του εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισης,
Δίμτσα Κατερίνα εκπ/κος Φυσικής Αγωγής και Χύτα Μαρία, εκπ/κος Αγγλικής Γλώσσας.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή, Ακρόπολη και μουσείο Ακρόπολης
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας ταξίδεψαν, συνοδεία των δασκάλων και εκπαιδευτικών τους στην πρωτεύουσα της πατρίδας μας, όπου βρέθηκαν μετά από προγραμματισμένες επισκέψεις στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στο βράχο της Ακρόπολης και στο μουσείο της Ακρόπολης.
Ήταν μια εκπαιδευτική επίσκεψη η οποία προσέφερε στους μαθητές μοναδικές εμπειρίες. Πέρα από το γεγονός ότι επισκέφθηκαν ιστορικά μνημεία και κτήρια της χώρας μας, βρέθηκαν στην Πρωτεύουσα της χώρας μας όπου και είδαν κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία μιας μεγαλούπολης.
Πρώτα έγινε η επίσκεψη στο Κοινοβούλιο, όπου ξεναγήθηκαν από υπαλλήλους της Βουλής στους χώρους του κτηρίου και άκουσαν την ιστορία δημιουργίας και συγκρότησης του Ελληνικού κράτους.
Έπειτα επισκέφθηκαν τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και θαύμασαν από κοντά τα μνημεία της αρχαίας Ελλάδας τα οποία επισκέπτονται εκατομμύρια τουρίστες από όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου.
Η εκπαιδευτική εκδρομή ολοκληρώθηκε με το μουσείο της Ακρόπολης στο οποίο πέρα από τις θαυμαστές Καρυάτιδες, προσέγγισαν θέματα τα οποία μελετούν στην ιστορία που διδάσκονται στο σχολείο.
Τα φωτογραφικά στιγμιότυπα είναι αδιάψευστος μάρτυρας της επιτυχίας αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής η οποία θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη των μαθητών του σχολείου μας.
Η Βασιλόπιτα των εκπαιδευτικών του σχολείου
Φωτογραφίες από την κοπή της Βασιλόπιτας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για το νέο έτος 2017 στις 3 Φεβρουαρίου 2017.
Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στο 30ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων.
Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου", δίνοντας την ευκαιρία να αναλογιστούμε όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο και τα οφέλη που κερδίζουμε από αυτό.
Έτσι και στο σχολείο μας οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να ενημερωθούν τόσο για τις χρήσιμες υπηρεσίες που προσφέρει το Διαδίκτυο σε όλους τους χρήστες, όσο και για τους κινδύνους και τις παγίδες που κρύβει αυτό όταν δεν λαμβάνουμε υπόψη κάποιους κανόνες σωστής χρήσης του.
Μέσα από την προβολή οπτικοακουστικού υλικού, προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις των μικρότερων και μεγαλύτερων τάξεων όπως προσφέρεται από το ΠΣΔ καθώς και με διαδραστικές δραστηριότητες και διάλογο, έγινε ενημέρωση των μαθητών για θέματα όπως: κακόβουλο λογισμικό και τρόποι προστασίας, ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα, κανόνες χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκφοβισμός μέσω διαδικτύου και αναφέρθηκε η δράση των Ελληνικών Υπηρεσιών που μπορούμε όλοι να απευθυνθούμε προκειμένου να ζητήσουμε βοήθεια και συμβουλές όταν τις χρειαστούμε.
Η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου μας αφορά όλους. Άλλωστε οι προσπάθειές μας δεν τελειώνουν εδώ. Επαναλαμβάνονται μέχρι οι κανόνες σωστής χρήσης του Διαδικτύου να γίνουν κτήμα όλων μας.